maandag 17 maart 2014

Nog even nagenieten

Even rustig opstarten deze maandag. Even lekker met een kopje koffie achter de laptop, de foto's uitzoeken van afgelopen weekend en nog even heerlijk nagenieten van een allerfijnst weekendje weg met de liefste!

In plaats van elkaar een cadeautje te geven met de verjaardagen, is het er langzaam in geslopen samen wat leuks te gaan doen. Dit keer een weekendje weg en zaterdagavond naar de musical Soldaat van Oranje. Een tijdje terug de kaartjes al besteld en een leuk hotel geboekt, gezien Katwijk voor ons niet naast de deur is.


Het verhaal van Soldaat van Oranje in het kort: 

"Als de Duitser in 1940 Nederland binnenvallen, leeft de Leidse student Erik Hazelhoff Roelfzema met zijn Leidse vrienden een onbezorgd studentenleven. De dan ongeveer 23-jarige jongens realiseren zich als donderslag bij heldere hemel dat niets meer hetzelfde is. Vriendschap en liefde zijn niet langer vanzelfsprekend. De oorlog zet alles op zijn kop, alle verhoudingen op scherp. Iedereen moet zijn eigen keuzes maken...: Ga je vechten voor Vrijheid, Volk, Vaderland? Steek je je kop in het zand en studeer je door? Of kies je doelbewust voor de vijand?" (Brond: website Soldaat van Oranje: klik

De musical wordt opgevoerd in de TheaterHangaar, op voormalig militair vliegveld Valkenburg, tussen Katwijk, Wassenaar en Leiden. De tribune draait van decor naar decor, zo ontzettend gaaf gedaan! Zelfs de landingsbaan is op het laatst onderdeel van het decor. Het is echt een mooie musical, je hebt gevoel middenin het verhaal te zitten, alles lijkt zo echt. We hebben enorm genoten, ondanks dat het heftige verhaal. Het is absoluut de moeite waard! 

Op de Boulevard van Noordwijk, staat een standbeeld van Koningin Wilhelmina met daaronder de volgende plaquette: 


Heel toepasselijk, als je net de avond ervoor de musical Soldaat van Oranje hebt gezien. Na het zien van de musical, kan ik me helemaal indenken hoe Koninging Wilhelmina daar gestaan heeft. 


Ja, jullie zien het goed, een strakblauwe lucht op de laatste foto! In tegenstelling tot zaterdag, toen was het grijs en grauw, hadden we zondagochtend een fijn zonnetje en een strakblauwe lucht. Tot net na de middag ongeveer, daarna trok het weer helemaal dicht. 

Ik heb ook nog een heel aantal zee en strandfoto's, maar die bewaar ik tot een volgend blogje. En ja, onze camera met mooie nieuwe lens was uiteraard mee. Genoeg leuke plaatjes geschoten, die houden jullie nog te goed, anders wordt dit zo'n ellenlang blogbericht... 

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk zeg, zo'n weekendje weg. De musical lijkt mij ook erg mooi. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh ja die musical schijnt vreselijk mooi te zijn! Ik heb hem nog niet gezien, maar verschillende mensen uit mijn omgeving wel. Wij rijden wel met enige regelmaat daar in de buurt, aangezien mijn mans familie uit Katwijk komt. Maar voor ons is het ook meer dan 1,5 uur rijden. Ik heb ineens een ideetje: in juni ben ik jarig, hihi... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vorig jaar zijn wij ook geweest. Voor mij extra speciaal omdat mijn opa op dat vliegveld als soldaat gevochten heeft (dat wist ik toen ook nog maar net...) Als kind kwam ik veel in Valkenburg, dus was het even een "back to my youth..."
    Maar de musical zelf is machtig en ik hoop er eigenlijk nog eens heen te gaan....(zing nog vaak mee met de liedjes..)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook vorig jaar geweest en ondanks dat ik niets heb met WO 2 vond ik het toch enorm indrukwekkend door het decor (met echt klotsend water, echt vliegtuig en draaiende zaal).
    Mooie foto met die strak blauwe lucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige musical, Ik zou graag nog een keer gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat is idd eigenlijk net zo leuk he..gewoon samen lekker op stap gaan :-)
    ben benieuwd wat je ervan vindt..!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn, zo'n weekendje aan zee! Ik kijk al uit naar je volgende post met mooie kiekjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat doet een mens goed zo'n weekendje!


    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat moet inderdaad een prachtige musical geweest zijn, ben ik hevig fan van! Binnenkort ga ik met mijn dochter naar de musical '14-'18 kijken hier in België, gaat ook over de oorlog, maar over de Eerste Wereldoorlog die nu 100 jaar geleden begonnen is

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow dat was dan wel een heel bijzonder uitstapje en wat leuk dat jullie iets samen ondernemen ter ere van jullie verjaardagen. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen