maandag 22 oktober 2012

Uitdaging

Al een tijdje spookte het idee door mijn hoofd, ik wilde een vogeltje haken. Ik kon alleen geen geschikt patroon vinden. Wel vond ik een heel leuk gehaakt vogeltje, maar het patroon was in het Engels. Patronen lezen in Nederlands is al niet mijn sterkste kant. Laat staan dat ik dat ook nog in het Engels moet doen. Toch heb ik mij er aan gewaagd. Laten we zeggen dat ik de uitdaging ben aangegaan. Het viel me zelfs nog aardig mee! Ik heb natuurlijk wel gebruik gemaakt van een vertaling van de haaktermen. Zonder deze vertaling was ik vast niet zo ver gekomen.






Het patroontje voor dit vogeltje kwam ik tegen op de blog van Angeline. Bedankt Angeline, voor dit leuke, uitdagende Engelse patroon! Jou prachtige foto's van de gehaakte vogeltjes hebben mij over de streep getrokken zelf het patroon uit te proberen en de uitdaging aan te gaan.

Ik heb de vilten vleugeltjes wel vervangen door gehaakte vleugeltjes, bij gebrek aan vilt. Ik had nog wel een piepklein stukje roze vilt, een restje van het één of ander, dat ik prima kon gebruiken voor het snaveltje. Uiteindelijk is mijn vogeltje een sleutelhanger geworden.

Ergens op één van de vele blogs (ik weet echt niet meer welke..), kwam ik zelfgemaakte stempels tegen. De stempels waren gemaakt van gum. Het enige wat je nodig had was een gutssetje. De overige benodigdheden zoals een hobbymes en snijmat had ik zelf nog wel. Vorige week had ik een gutssetje besteld, vandaag ben ik er maar eens mee aan de slag gegaan. Het resultaat: een vogeltjes stempel en een hartjes stempel. Ideaal om de leuke labels van de Hema een persoonlijk tintje te geven.

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk vogeltje!
    Geniet van de herfst vakantie!
    Groetjes, Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super mooi vogeltje! Het is wel heel erg goed geslaagd. Volgende keer zijn Engelstalige patronen dus ook geen drempel meer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou vera dat heb je geweldig mooi gemaakt ♥♥, ik kan mijn aandacht al niet bij het nederlands houden dus KNAP!!! hoor

    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou zie ik het ik had het eigenlijk wel gezien maar het drong niet tot me door op dat moment...wat een allerliefst mooi vogeltje heb jij gemaakt als stempel zeg ♥♥♥

    heb hem gelijk gepinned☺
    http://pinterest.com/jenneke68/stamps/

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veer, wat ben je toch heerlijk creatief in je vakantie, mooi om te zien! (daarbuiten ook hoor..)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen