woensdag 26 december 2012

Knutselen

Sneeuwsterren, of ijssterren, van strijkkralen. Op verschillende blogs had ik al verschillende kunstwerkjes met strijkkralen voorbij zien komen. Natuurlijk begint het dan bij mezelf ook weer te kriebelen. Toen wij (zusje en ik) klein waren, hebben we heel wat afgeknutseld met strijkkralen. Gisteren gingen vriendlief en ik eerste Kerstdag vieren bij mijn paps en mams.

Voor een bolletje katoen ging ik even snuffelen op mams haar knutselkamer. Daar kwam ik ze tegen, een zo goed als volle pot met strijkkralen. Meegenomen naar beneden, de doos met vormpjes opgezocht en binnen de kortste keren zat iedereen (pap, mam, zusje en zelf broertje en vriendlief schoven aan) te prutsen met de kralen.



Zusje en ik maakten sterren. Zij maakte sterren met zes punten in vrolijke kleuren. Ik maakte sneeuwsterren, twee verschillende. Ik maakte ook nog wat cupcakejes voor zusje en wat vrolijke uiltjes. Broertje maakte het heuse Fifa 13 logo na. En pap en mam? Die zochten voornamelijk de goede kleurtjes voor ons uit en droegen ideeën aan. De tafel lag op een gegeven moment vol met bakjes, vormpjes en natuurlijk een hoop kraaltjes. Daar tussen nog ergens wat drinken en kerstkoekjes. En de middag? Die vloog voorbij! 


Tegen etenstijd kwam het gourmetstel op tafel en hebben we heerlijk gegeten met elkaar en gezellig gekletst. Lekker lang na getafeld, toetje gegeten en koffie gedronken. Nog wat gehaakt, want ik had even het advies van mams nodig. Patronen lezen vind ik nog steeds lastig en het werd niet mooi bij mij. Toch gelukt, dus nu kan ik weer verder met één van de projecten van mijn Pay It Forward (PIF), lees er hier meer over. 

8 opmerkingen:

  1. Wat gezellig! Ik ben de laatste tijd ook in de weer met die kraaltjes ze zijn geweldig!

    Gr. Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er gezellig uit! Ik vind de sneeuw-kristallen zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk!!!
    Gezellig zo'n middag!!!

    Fijne 2e kerstdag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je goed bezig geweest uhm jullie eigenlijk. Heel gezellig ook!
    Warme groetjes van Susan en bedankt nog voor je berichtjes op mijn blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh wat leuk; iedereen zo gezellig om de tafel te prutsen! De strijkkraal ik bezig met een heuse revival! Erg mooie dingen zijn er gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig zo met elkaar mooie dingetjes hebben jullie gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen