maandag 22 april 2013

Sleutelhanger

Ik kreeg een haakopdrachtje, van mijn schoonmoeder, of ik voor haar een leuke sleutelhanger wilde haken. Het liefst met de kleuren zwart en wit, want dat vindt zij het allermooiste. Laat ik dat nu erg lastig vinden, de kleuren zwart en wit. Een hondje vond ze ook wel leuk, maar daar kon ik niets leuks in vinden.

Ik bedacht iets anders. Ik heb er even een tijdje op zitten broeden. Ik zocht wat op Google, maar wat ik vond was te groot. Ik zocht op Pinterest en het was raak! Ik vond daar deze foto, met een link naar een Japanse site, maar geen patroon.

Uiteindelijk zelf maar aan de gang gegaan, verder zitten broeden en haken en tadaaaaa! Zie hieronder voor de foto's van het resultaat.



Twee parkietjes, in de kleuren zoals de parkietjes van mijn schoonmoeder in het echt ook zijn. Als je goed kijkt zit er in de linker een beetje wit en een beetje zwart. Heb ik toch aan haar wens kunnen voldoen. Ze was er heel erg blij mee en ze vond ze erg mooi! 

Zelf ben ik ook tevreden. Alleen voor de oogjes bedenk ik de volgende keer iets anders. Ik heb nu kleine zwarte kraaltjes gebruikt, de andere zwarte kraaltjes waren te groot. Toch maar eens kijken of er zulke kleine veiligheidsoogjes te krijgen zijn. 

28 opmerkingen:

  1. Ohhhhh, wat een schatjes!
    Heb je een patroontje?

    Groetjes Joke
    (ELFI-JO.BLOGSPOT.COM)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals vermeld in het bericht; geen patroon. Ik heb het zelf uitgevogeld ;) misschien dat ik het patroon nog wel uit schrijf.

      Verwijderen
  2. Wat lief zeg!

    Groetjes, Evita

    Evitaathome.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die zijn leuk geworden,:D

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat ontzettend mooi!!!! Knap hoor :):) X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn super mooi hoor !

    Groetjes
    Diane


    www.creadiva.be

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, heb je die zonder patroon gemaakt? Ze zijn enig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eat goed gedaan. Ze zijn echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeeejj, jij hebt echt talent!!! Dit is echt heel knap hoor, Vera! Zo netjes, en zonder patroon... hier zal je moeder vast erg blij mee zijn!!

    Groetjes,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wow.. wat een levensechte parkietjes!!!
    en ik borduur de ogen altijd op haaksels.
    vind ik mooier en levensechter!
    en je kan ze zo groot of klein maken als je zelf wilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat knap zonder patroon, gezellige vogeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wowwww helemaal leuk lief en mooi

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De link naar je give-away staat op mijn blog. En nou vergat ik haast terug te komen voor de parkietjes. :-) Echt super, wat zal ze daar blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het wel een heel gepast woord voor deze 2 prachtexemplaartjes: "zitten broeden" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah wat een schatjes zijn het geworden! Ik vind ze ook héél erg geslaagd!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat een lief stelletje!! En super dat je dit zelf bedacht!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Owww die benne lief!!!!!! Knap om het zelf "uit te vogelen" hihihi ... het resultaat is geweldig meis!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig!
    Knap hoor, ze lijken wel echt :)
    groetjes Jellina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi en origineel!!! Super!

    Groetjes van Poekie

    BeantwoordenVerwijderen