woensdag 13 maart 2013

Enveloppen

Vanmorgen met een vriendin alle drie de kringloopwinkels hier in Assen af gestruind. Ik had haar helemaal enthousiast gemaakt met de zelf gemaakte enveloppen van een oude atlas. Mooi niet dat wij deze keer een oude atlas vonden. Wel kochten we een boek met mooie fotos' (paginagroot) van dieren en planten, een muziekboek en een aantal stripboeken (Asterix, Donald Duck).

Tussen de middag een lekker broodje gegeten in de stad. Toen naar huis en je raad het al. Binnen een paar tellen was de eettafel bezaait met boeken, werden er leuke plaatjes uitgezocht en kwam de enveloppenmal tevoorschijn.

Dit is nog maar de helft

De atlas die ik laatst kocht hebben we er nog even bij gehad en daar hebben we ook nog een paar enveloppen uit gemaakt. Op de foto zie je maar de helft (ongeveer) van de enveloppen die wij vanmiddag maakten. Met papier uit de atlas maakte ik ook nog een paar leuke labels. 

Labels van papier uit de atlas 

Ook kreeg ik vandaag nog leuke post. Van Jantina (blog: CreaCuties) ontving ik een prachtige envelop! Gevuld met allerlei leuks. Waaronder zelf gemaakte enveloppen van strips van Jan, Jans en de kinderen en de Smurfen. Hele gave magneetjes en prachtige zelf getekende kaartjes! Mooie labels en nog veel meer... Lieve Jantina, heel erg bedankt! 

Post van Jantina 

Ik heb weer een heerlijke dag gehad! Nu ga ik nog even pannenkoeken bakken, gewoon omdat het kan! Vanavond kruip ik lekker met een haakwerkje op de bank. 


24 opmerkingen:

  1. Oww je hebt weer leuke vlopkes gemaakt zeg ♥
    En wat ben je heerlijk verwonnen , dat ziet er allemaal zeer gezelli uit!
    Geniet van de pannekoeken ,lekker hoor
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. owwwwww wat een heerlijke post heb je gehad en wat een leuke dag met je dinneke

    3 winkels nog wel ha ha
    jullie zijn heerlijk bezig geweest met vloppen en labels maken ziet er prachtig uit

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke enveloppen hebben jullie gemaakt!! Moet ik ook eens gaan proberen, maar heb niet zo'n handig voorbeeld als jij! En die labels zijn ook super!!

    Liefs Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die enveloppen zijn gaaf en je labels ook :) Lekker aan de knutsel geweest lees ik, heerlijk :) Fijne avond, groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die enveloppen van een muziekboek vind ik wel errug leuk!! (de rest ook hoor trouwens)

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij ook al aan de enveloppen? Ik ook. Ik heb vanmiddag ook een blogje gemaakt over de enveloppen. Maar ze zijn mooi geworden hoor, vooral die atlas enveloppen....en die labels heb je daar een malletje voor?

    Groetjes, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk gedaan, nog meer ideëen opgedaan in blogland!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. envelloppen kan je ook van ouwe glossy's maken! of omslagen van de gewone dames bladen, daar staan vaak pagina grote advertenties in op stevig papier!
    en gewoon een gebruikte envellop slopen en die als mal gebruiken.
    even op het papier leggen om te kijken hoe je de meeste letters omzeilt..met viltstift aftekenen en dan uitknippen!
    maar je atlascreaties zijn allemaal prachtiggggggggggg!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Uit ervaring weet ik dat het echt een feestje is om zo'n mooie envelop te krijgen. Ze zijn echt leuk!
    Die labels zijn mooi, heb je daar een mal voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hartstikke gezellig weer die enveloppen, heerlijk he om zo fijn bezig te zijn?! En fijn dat de post aan kwam vandaag, bedankt voor je lieve mail :) Ik maak trouwens ook weleens enveloppen van behang, das ook leuk! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Klinkt als een geslaagde dag! Mooie envelopjes vouwen kan ook enorm 'zen' werken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat hebben jullie lekker gekringloopt en meteen ook nog eens mooie creaties eruit gemaakt. Ik ben vandaag ook in de kringloop geweest en een aantal kinderboeken meegenomen, alleen bij de kassa bleken de dikke kinderboeken nu met 300% omhoog te zijn gegaan van 0,25 naar een euro, vond het wel balen want dacht met 3,50 te betalen de kringloop te verlaten, maar dat werden er 8. Maar ik mag natuurlijk niet klagen, het is nog weinig geld.
    Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://dreamstuff-design.blogspot.com/2011/08/recycle-envelop.html

      Dit is ook een fijne en duidelijke en vooral makkelijke enveloppen tutorial waar je van ieder formaat pagina een envelop kan maken ;).

      Verwijderen
  13. Wat een leuke envelopjes heb je gemaakt . En ook nog fijn verwend met leuke post.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk he die kringloop! En wat heb je mooie dingen gemaakt!!
    Klinkt als een gezellige dag!

    (zijn de chocolade-eitjes al op?;)

    Groetjes,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan aardig goed van de chocolade eitjes afblijven hoor ;)

      Verwijderen
  15. Jaaaah ze blijven leuk die eigen gemaakte enveloppen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh oh....weer een heel leuk idee in mijn hoofd......
    Leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke envelopjes weer! Je labels zijn ook erg mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Da's lekker; zo samen bezig te zijn geweest. Gezellig !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke enveloppen weer!
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zelf enveloppen maken is zo leuk! Die van jou zijn ook super. Wat een goed idee om ze ook van muziekboeken te maken. Dat ga ik ook eens proberen. Tenminste... ik heb er gisteren al 70 gemaakt... laat ik die eerst maar eens op maken haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen