zondag 21 december 2014

Tomtes

Een klein last-minute project, dat waren deze twee tomtes. Deze Scandinavische kaboutertjes rolden nog van de haaknaald in de week voordat mam en ik de kerstmarkt hadden. Ze werden niet verkocht en staan nu ter decoratie hier in huis. Ze hebben het hier reuze naar hun zin!


Ik haakte de tomtes met wat restjes garen uit mijn pot met restjes. Alleen voor de neusjes gebruikte ik een nieuw bolletje garen. Voor de baardjes gebruikte ik een plukje schapenwol. Het baardje prikte ik vast met een viltnaald. Ze zijn nog geen 7 cm hoog geworden, maar wel erg leuk! 


Ik zag deze leuke tomtes voorbij komen op Pinterest. Ik 'verdwaal' er regelmatig, tussen al het moois! Het patroontje van de tomtes is in het Zweeds en komt hier vandaan. Met behulp van Google Translate en een vertaalschema op Drops Design was het een eitje om ze te haken! 


Ik wens jullie fijne dagen 
en een mooi 2015! 

15 opmerkingen:

  1. Oooohhh... Deze vind ik leuk!!
    Krijg spontaan zin om er een stuk of 10 te maken.... Met verschillende kleuren mutsen! Ze maken me vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zeg: DOEN! Ze zijn echt heel makkelijk!

      Verwijderen
    2. Geweldig zijn ze ! Krijg ze alleen niet goed vertaald :( En waar haal ik schapenwol vandaan ??

      Verwijderen
    3. Dadelijk staan we allemaal in de wei.... Schapen op hol te jagen hihihi!

      Verwijderen
    4. Ik denk trouwens Anja dat je ook dikkere wol kunt gebruiken door hem uit elkaar te trekken. Wat denk jij Vera?

      Verwijderen
    5. Ja, tuurlijk kun je ook ander materiaal gebruiken voor de baard. Dikkere wol uit elkaar pluizen lijkt mij ook goed te doen. Dankjewel voor het meedenken Sandra!

      Wat het patroon betreft, het vertalen is mij ook gelukt met behulp van de vertaling op Drops en Google Translate.

      Verwijderen
  2. Grappige figuurtjes!
    Fijne dagen ook voor jou. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn echt heel erg leuk! Je maakte de laatste tijd nog hele mooie spulletjes (een beetje bijgelezen :-)) Ook voor jullie hele fijne dagen gewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen