zondag 16 september 2012

Uitwaaien

Het was zeker uitwaaien, op het prachtige, maar kleine eiland Schiermonnikoog. Vrijdagmorgen vroeg zaten wij in de auto, op weg naar Lauwersoog om daar met de collega's van Yannick te beginnen aan het personeelsuitje. Een personeelsuitje met overnachting, een hoop leuke dingen, veel eten en een hoop gezelligheid! Kortom, weer een momentje om van te genieten! Dat heb ik dan ook zeker gedaan!

Vrijdagmorgen gingen we boogschieten, nooit gedaan, wel super leuk! Ik bleek het ook nog eens redelijk te doen, ik had 73 punten en was daarmee de één na beste vrouw. Die had maar één puntje meer. Ik deed het ook goed ten opzichte van Yannick, die had maar 49 punten. Stiekem was ik dus wel een klein beetje trots!

's Middags gingen we vliegeren op het strand! Op dat moment stond er windkracht 7 tot 8. Er waren zelfs al pieken geweest van windkracht 9! Het zonnetje was inmiddels doorgebroken en ik leerde vliegeren. Op een gegeven moment had ik het aardig onder de knie. Het was absoluut super leuk om te doen! Toch voelde ik daarna wel mijn armen, de wind trok namelijk behoorlijk aan de vlieger en je moest hem goed in bedwang houden. Ik dacht, dat wordt vast spierpijn de volgende dag! En ik had gelijk...

Yannick 

Ik 


Daarna nog even uitgewaaid op het strand. Schoenen en sokken uit en lekker lopen richting de zee. Mooie hoge golven, grote witte schuimkoppen, een heerlijke onstuimige zee. Nog even schelpen zoeken, dat vind ik leuk, want ik ben altijd weer benieuwd wat ik dit keer zal vinden. Op elk strand is dat weer anders namelijk. Ik had een paar enorme strandgapers gevonden en een paar Amerikaanse boormossels. Hieronder vind je nog een foto van het strand van Schiermonnikoog. Ik vind het leuk om mooie plaatjes vast te leggen, maar de wind (windkract 7 tot 8) maakte mij dat soms een beetje lastig.

Het strand van Schiermonnikoog 

Na het uitwaaien op het strand was het tijd voor een borrel en een bitterbal. Daarop volgde een heerlijke barbecue en vervolgens nog een klein fietstochtje terug naar het hotel. Van waaruit een heel aantal nog vertrok naar de tegenoverliggende kroeg om de gezelligheid voort te zetten. 

Zaterdagmorgen nog met zijn allen ontbijten, daarna was het ieder voor zich. We mochten zelf weten met welke boot we terug zouden gaan. De fietsen die we vrijdag hadden gehuurd, hadden we zaterdags ook nog tot onze beschikking. We besloten nog een rondje te fietsen over het eiland. Langs de bunker, richting de Kobbeduinen. Van daaruit kun je niet verder op de fiets, er liep nog wel een wandelpad. Daar hebben wij ons maar niet aan gewaagd. Het fietstochtje werd afgesloten met een kop thee/koffie en een heerlijk stuk appeltaart. Fietsen ingeleverd, tas opgehaald in het hotel, wachten op de bus naar de boot en om half 2 voeren wij weer terug naar het vasteland. Absoluut twee heerlijke dagen, waarin we volop hebben genoten! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten