woensdag 5 september 2012

Laatste vakantiedag

Vandaag had ik toch echt mijn allerlaatste echte vakantiedag.. Ik heb er nog even goed van genoten! Morgen en vrijdag twee halve dagjes naar de pabo en maandag begint mijn eindstage echt.

Vanmorgen de dag begonnen met een lekker kopje koffie en een ochtendzonnetje! De dag zag er veelbelovend uit! Toch was ik heel dapper begonnen met een opdracht voor school. Tot mijn zusje belde of ik gezellig mee ging de stad in, spulletjes voor school kopen. Tuurlijk! Afleiding van mijn schoolwerk mocht alleen vandaag nog! Ook eventjes bij de wolletjes wol/katoen op de markt wezen neuzen, wat zijn al die kleurtjes toch prachtig! Wij konden het natuurlijk ook niet laten om even langs het fourniturenwinkeltje te gaan, waar ze ongelofelijk veel lintjes, belletjes, stofjes, katoentjes en nog veel meer leuke dingetjes hebben voor deze twee creatieve zussen. Niks gekocht, alleen gesnuffeld, we hadden echt niks nodig!

's Middags samen een baksel uitgeprobeerd. Namelijk macarons. Mijn zusje heeft ze altijd voor zich liggen in de winkel als ze aan het werk is en was wel heel benieuwd of je die ook gemakkelijk zelf kon maken. Een pak met bakmix gekocht, ingrediënten en toen zijn we aan de slag gegaan met het bakken van chocolade macarons.  Het experiment is geslaagd! Zien ze er niet heerlijk uit?



Gezellig lasagne gemaakt en gegeten met als toetje tiramisu, niet zelf gemaakt dit keer. Wat trouwens nog veel lekkerder is dan kan en klaar van de supermarkt. De dag afgesloten met een kopje koffie en heerlijke zelfgebakken macaron. Ondertussen een haakpatroon uitgezocht voor een sjaal voor mijn zusje. Mijn eigen sjaal is inmiddels klaar, die zal ik nog wel een keer laten zien in een blogje. Daarna nog even fijn gehaakt aan een klein werkstukje, een kleine verrassing voor een vriendinnetje van mij, zal ik later ook nog laten zien.

Ik heb volop genoten van deze heerlijke, allerlaatste echte vakantiedag! Vanaf nu wat minder haken, blogjes schrijven en leuke dingen doen. Heel hard studeren, om mijzelf in februari juf te kunnen noemen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten