maandag 28 juli 2014

Zware bestelling

Oei, oei! Twee olifanten in een doosje op de post naar het oosten van het land. Dat moet wel zwaar geweest zijn voor de pakketbezorger! Ik hoop maar dat hij zich niet vertilt heeft.

De linker olifant haakte ik al een tijd geleden, zoals je in dit blogbericht terug kunt lezen. De rechter olifant heb ik er in opdracht bij gemaakt. In dezelfde kleurstelling, maar toch even anders.



Olifant Otto is een patroon van Herriët, van Stip & HAAK. De patronen zijn goed te volgen en de knuffels haken heerlijk weg. Ik ben nu nog bezig met een Beer Bram, met Scheepjes Stonewashed garen. 


Het Stonewashed garen haakt fijn, maar het resultaat is wat stug. Ook is het lastig uit te halen, dus goed opletten tijdens het haken en goed tellen. Het eindresultaat is overigens wel super! Het geeft een beetje een stoer effect! Nog even door haken, dan kan ik Beer Bram ook laten zien. 


12 opmerkingen:

  1. Die met de streeporen vind ik helemaal geweldig en een prachtig stel zo samen! De pakketbezorger zal wel benieuwd geweest zijn naar de inhoud. ;-)
    Ik lees zoveel over het scheepjes-garen dat ik er steeds nieuwsgieriger naar word. Het geeft zo'n mooi effect!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig duo! Dat was vast een transport exeptionnel :-)))
    Ben benieuwd hoe je stone washed experiment uitpakt. Ik vond het ook fijn haken, mooie gelijkmatige en vaste draad, maar inderdaad een beetje stug. Wel een super uitstraling, zeker bij knuffels :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zien ze er allebei leuk uit.
    Groetjes
    Patricia x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieverds heb je onder je handen vandaan getoverd. Hoop dat de pakketman ze veilig op het adres heeft kunnen bezorgen zonder zich vertild te hebben. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze gaaf!! En ja dat stonewashed garen moet ik ook zeker een keer proberen!!!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Diegene die het pakketje mocht ontvangen was vast ontzettend blij, supertof zijn ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leukerds! Mooie kleurencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lieve olifant! Mijn vraag is.. hoe krijg je die overgang van kop op slurf zo mooi? Het lijkt aan 1 stuk gehaakt te zijn? In het patroon van stip&haak bestaat het namelijk uit twee gedeeltes, ik ben benieuwd naar je antwoord,

    BeantwoordenVerwijderen