woensdag 11 juli 2012

Postcrossing

Zoals ik in mijn vorige blog al noemde, ik heb vakantie en dus tijd voor leuke dingen! Zo ook voor één van mijn hobby's, namelijk postcrossing. Postcrossing is een project waarbij je kaartjes van willekeurige plaatsen/personen op de wereld ontvangt. Post en postzegels heb ik altijd interessant gevonden, ik spaar ook nog steeds bijzondere postzegels. Dit project past dus perfect bij mij en ik heb er nu weer alle tijd voor.

Afgelopen week ontving ik een kaartje uit Finland. In Finland hebben ze Moomins, waar boeken en films over gemaakt zijn. De Moomins bestaan al bijna 100 jaar! Op het kaartje uit Finland stond een Moomin. Het kaartje bezorgde mij echt een vakantiegevoel! Deze Moomin was overduidelijk een visser, in de buurt van het strand en ik ben gek op het strand. Ik vind de eenvoudigheid die dit kaartje uitstraalt, heel mooi.


Ik heb het kaartje gekregen van een vrouw, zij is juf op een school ergens in het midden van Finland. De kinderen die zij in de klas heeft, zijn ongeveer 7-8 jaar oud. Het schooltje is heel klein, ze zijn maar met vier leerkrachten en zo'n 50-60 leerlingen per jaar. Dit soort dingen vind ik echt super leuk om te lezen!

Nieuwsgierig geworden naar postcrossig? Neem een kijkje op http://www.postcrossing.com/

2 opmerkingen:

  1. Hoi Vera,

    Leuke blog heb je! De kaarten versturen en ontvangen is erg leuk!
    Fijne vakantie nog!

    Groetjes, Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annemiek,

      Zoals je ziet ben ik hier nog maar net mee begonnen, met een blog. Postcrossing is echt super leuk om te doen!

      Jij ook een fijne vakantie!

      Groetjes, Vera

      Verwijderen