zondag 17 februari 2013

Nieuwe kleuren

Afgelopen vrijdag ben ik gezellig met mijn mams naar de Handwerkbeurs in Zwolle geweest. Voor ons is dat  zo'n drie kwartier rijden, dus goed te doen. We kwamen er iets over tien aan, toen was het nog heerlijk rustig en goed te doen. Na de middag werd het aardig wat drukker, om een uur half drie hadden wij het wel bekeken.

We hebben ons prima vermaakt en veel mooie dingen gezien. De standjes met haakkatoen vonden wij wat minimaal ten opzichte van de vele stands met quiltmateriaal, maar dat is onze mening. We hebben onze ogen uitgekeken bij de stands van Atelier de Klaproos en Atelier Poppejans, allebei vol met vilt figuurtjes. Mams heeft dat eerder heel veel gedaan, toen wij (broetje, zusje en ik) nog op de Vrije School zaten.

Nieuwe bolletjes katoen  

Mams kocht bij de stand van 't Trendje bollen katoen van Catania (6 voor € 10,-) en een haaknaald met een handvat. Met de bolletjes Catania gaat ze een boodschappentas haken voor zichzelf. Bij 't Trendje hadden ze prachtige gehaakte voorbeelden hangen, van pannenlappen tot tassen.

Nog meer nieuwe bolletjes 

Ik kocht bij de stand van Wolplein.nl bollen katoen, Phildar Coton 3 (ook 6 voor €10,-). Ik kocht kleurtjes die ik nog niet had en die ik gewoon heel mooi vond, ik vond het zo lastig om te kiezen. Volgens mams ben ik een 'eeuwige twijfelaar'. Haha!

Ik twijfel nog steeds over de kleuren die ik wil gebruiken voor een gehaakte tas. Een tas als op de foto hieronder, moet het worden. Dat lijkt mij wel wat, maar de kleuren, tja! De tas staat in het boek Workshop Haken van Nicki Trench. Ik heb het geleend van de bibliotheek. Ik vind het heerlijk om zo'n boek door te bladeren en ideeën op te doen.

Bron: Workshop haken van Nicki Trench 

Ik denk dat ik het groen van de tas op de foto ga vervangen door donkergrijs. Zolang ik de rest nog niet weet, haak ik lekker verder aan de hoes voor de poef of mijn nieuwe project. Mijn nieuwe project is eveneens iets met granny's, die haken nou eenmaal zo lekker weg. Ik haak met Schachenmayr SMC Bravo Color, omdat ik dat eens uit wilde proberen. Het haakt heerlijk en is lekker zacht. 

Mijn nieuwe project 

Nieuwsgierig naar wat het gaat worden? Ik laat het jullie zien als het klaar is. Ik kan in elk geval verklappen dat het uit het boekje Granny Squares Haken van Barbara Wilder & Stephanie Gohr. Wat ik nu ga doen? Drie keer raden! ... Verder twijfelen over de kleuren van de tas en haken aan de andere projecten natuurlijk. 


13 opmerkingen:

  1. Wat een leuke lentekleurtjes heb je gekocht. Ik kijk al uit naar jouw nieuwe project.

    Groetjes
    Kathleen (http://katootjeshaakwerk.blogspot.be/)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, zo'n dagje creatief shoppen! :-) Mooie kleurtjes! Ik twijfel ook altijd hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kleurtjes hoor!!!
    Succes met je nieuwe project...ik ben benieuwd!

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi twijfel de twijfel...succes ermee

    en wat een leuk koopjes hebben jullie gehad dat is niet duur zeg en een leuke dag achter de rug

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh heerlijk dat je naar Zwolle bent geweest! (is voor mij ook drie kwartier rijden)Leuke kleurtjes; ben benieuwd naar je resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kleurtjes heb je gekocht zeg!
    Succes met je nieuwe project, benieuwd wat het worden gaat.
    Lieve groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi prijsje voor de haakkatoen hier kost zo'n bolletje 2,50 euro per stuk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je ook naar de beurs bent geweest. Die catania's heb ik ook meegenomen :)
    Ben benieuwd wat het nieuwe project gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kleurtjes heb je gekozen hoor! Al vind ik de kleurtjes van je moeder ook heel mooi, of.... ze hebben gewoon veel te veel keus, dat is het! Ik heb ook moeite met keuzes maken hoor, op dit vlak. Je hebt in ieder geval zeker niet te veel betaald. Veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi hoi! wat een mooie tas.. ben benieuwd welke kleuren je ervoor gaat gebruiken :D
    kwam hier via via terecht (ben een newbie in het land der bloggers) en ga je met veel plezier volgen.
    ben gek op haakwerk, al liggen de naald en ik elkaar niet helemaal ;)
    Nog een hele fijne avond en alvast een creatieve week gewenst. Warme groet, Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kleurtjes he? Ik heb gelukkig in mijn dorp een winkeltje die ook de katoen van Phildar verkoopt, dus heb vele kleurtjes ervan in mijn bezit :-)

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er waren inderdaad veel minder wolstandjes dan stofjes. Ik heb ook nog staan kijken naar de Cataniakatoen, maar mijn kistje zit nog vol. Mooie kleurtjes heb je gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen