donderdag 15 november 2012

Vogeltjes

Al een tijdje was ik bezig met het haken van vogeltjes voor mijn mams. Het ging echt in etappes, stap voor stap. Eerst zes lijfjes gehaakt. Vervolgens twaalf vleugeltjes gehaakt. Toen kwam het project even stil te liggen. Het in elkaar zetten is zeg maar niet echt mijn ding. Toch had ik de vleugeltjes er vrij vlot aan zitten, daarop volgend ook nog vrij vlot de oogjes er aan gemaakt. De snaveltjes lieten vervolgens nog weer even op zich wachten, omdat ik daar niet de juiste kleur garen voor had. Vanmiddag heb ik ze dan toch EINDELIJK helemaal afgemaakt en zie de foto's voor het resultaat. Mijn mams is er erg blij mee!

De krans in zijn geheel 

Detail met twee vogeltjes 

Detail met één vogeltje 

De krans hangt bij mijn paps en mams in de gang, vol in het zicht wanneer je daar de achterdeur binnen stapt. Het staat echt heel gezellig! Vorig jaar rond kerst had ze er allemaal verschillende sterren aan/op/in hangen en afgelopen voorjaar hele lieve, kleine vogelhuisjes. En nu dus deze zelf gehaakte/gemaakte vogeltjes! 

De vogeltjes blijven leuk om te haken. Voor mijzelf heb ik het patroon vertaald en in het klad uitgeschreven. Nu nog even een keer netjes uitwerken, binnenkort verschijnt het op mijn blog. 

10 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk!
    Ik zou ook wel zo'n vogeltje willen haken dus ik hou je in de gaten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet nog niet wanneer ik er aan toe kom hoor! Heb 1000 en 1 dingen op mijn to do lijstje staan! Ik kijk ook echt enorm uit naar de het moment dat ik mijn diploma in handen en weer meer tijd voor eigen dingen heb! Pff... Nog even door doen!

      Verwijderen
  2. wowwww vera wat leuk gedaan zeg ♥ daar zullen ze zeker blij mee zijn

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Jenneke! Het patroon staat er inmiddels op! Toch maar even snel tussendoor gedaan! ;) Anders komt het er weer niet van, dacht ik zo..

      Verwijderen
  3. heel leuk zo al die vrolijke birdies bij elkaar!;-)

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg zo'n krans vol met van die vrolijk gekleurde vogeltjes...echt schattig zijn ze! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit ziet er super leuk uit zo met deze krans, dit verdient een plekje op mijn pinterestboard ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan ik dat ook ergens terug vinden? Heb ook Pinterest... ;)

      Verwijderen