zondag 29 juli 2012

Postcrossing

Omdat ik deze zondagmorgen weer eens vroeg wakker was en niet meer kon slapen, ben ik lekker uit bed gegaan en in huis gaan rommelen. Na een simpel ontbijtje, ben ik maar weer eens even gaan zitten voor één van mijn hobby's, namelijk Postcrossing. Ik kon namelijk alweer een heel aantal adressen opvragen om kaartjes te versturen. Ik ben er goed voor gaan zitten en heb met veel plezier een aantal mooie kaarten uitgezocht. Onder andere een kaartje met een afbeelding van Het Oud Hollandse Ganzebord. Het kaartje gaat naar Finland, naar iemand die het niet uitmaakt wat voor kaartjes zij krijgt. Op haar profiel staat dat ze van kleurrijke kaartjes houdt, kaartjes die iets laten zien van het land waar je woont. Het kaartje met Het Oud Hollandse Ganzebord voldoet hier allebei aan, dacht ik zo.


Verder heb ik ook nog een kaartje verstuurd met een afbeelding van Jip en Janneke, spelend in de tuin met een waterpistooltje, omringd door vrolijke bloemen. Dit kaartje gaat naar een groep mensen in Canada, zij doen samen aan Postcrossing. Zij vinden het leuk om te leren over andere landen, daarom heb ik het kaartje met Jip en Janneke naar hen toegestuurd en verteld dat wij daarvan een heleboel kinderboeken hebben. 


Ik vind het leuk om kaartjes uit te zoeken en zoveel mogelijk te voldoen aan de wensen van andere Postcrossers. Vaak, als ik een adres opgevraagd heb en profiel lees, weet ik direct welk kaartje ik wil versturen. Soms heb ik ook werkelijk waar geen idee wat voor kaartje ik moet sturen, dat vind ik het lastigste en het minst leuke. Maar nu eerst een wandelingetje naar de brievenbus! De kaartjes op de post doen! 


3 opmerkingen:

  1. Ik ken t ! Net zelf ook ontdekt. Leuk he ? Elke dag als ik thuis kom van mijn werk...eerst een blik in de brievenbus werpen en dan bijna teleurgesteld als er geen kaartje in ligt....
    Ik heb zo ook al een baby-poncho gehaakt -zomaar- voor iemand uit Amerika die net bevallen was. Ach; ik heb niks anders toe doen -ahum-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is al enige tijd een beetje stil in de brievenbus! Misschien komt het door de zomervakantie? Ik had dat van die poncho inderdaad al gelezen op t blog... Zo heb ik al een leuke uitwisseling gehad met theezakjes en kaartjes!

      Verwijderen
  2. Oh wat heb je een mooie kaartjes verstuurd. Leuk is dat hè Postcrossing? Maar leuke post versturen naar blogsters is ook heel leuk. Alleen heb ik op dit moment zoveel te doen en er komt zo weinig uit mijn handen, dus nog even geduld dat ik je wat stuur ;). Groetjess!

    BeantwoordenVerwijderen