vrijdag 4 oktober 2013

Herfstkol

Van het o zo beroemde Fenna garen van de Wibra, heb ik vorige week een heerlijke kol gehaakt. Een ideaal projectje voor op de bank, terwijl je nog niet veel puf hebt om wat te doen. Af en toe even een vierkantje gehaakt en toen ik de vierkantjes klaar had, in etappes verder met de rand. De vierkantjes heb ik trouwens wel direct aan elkaar gehaakt.




Het idee van deze herfstkol zag ik vorig jaar, op het blog van Jeanet (blog: Blij dat ik brei). Origineel komt het patroon van Drops Garnstdudio. Deze kol stond al een tijdje op mijn lijstje, nu heb ik hem dan eindelijk gemaakt. Ik heb de vierkantjes groter gemaakt, in totaal haakte ik er 12 en de rand maakte ik minder breed. 

Hij draagt heerlijk en ik vind de kleuren echt heel erg mooi bij elkaar staan! Ik zou zelf nooit zo snel kiezen voor een combinatie van groen, rood, paars en turqoise. Voor deze kol heb ik iets meer dan twee bollen garen gebruikt, ik heb dus nog bijna een bol over. 

21 opmerkingen:

  1. suuuuuuuuuuuuuuuuuuuperleuk ! En hier nog altijd niet gevonden die wol...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke kleuren zo bij elkaar!
    Geniet ervan met dit lekkere herfstige weer.
    x Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kei vet meis

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dezelfde kleuren fenna wol. Mooi hoor die kleuren. Ik denk er een driehoeksjaal van te haken.... Die van jou is ook erg mooi.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk geworden! Ik heb deze kleur Fenna ook nog liggen, nog niets mee gedaan. Wel met de regenboog-kleurtjes, daar heb ik net 2 cols en 2 mutsen van af en nu is het op. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind hem echt super mooi, heb zelf ook nog van deze bolletjes liggen en ik geloof dat ze nu een bestemming hebben gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is superknap! Gaat je prachtig staan! Favo kleurtjes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben met precies dezelfde bezig in dezelfde kleur!ha,ha...sterk...aangezien ik mijn vorige exemplaar hiervan gehaakt met de Fenna in andere kleuren al binnen een uur verkocht had aan een oud collega!Ja en die kleur had ik nog en deze...ben nu met deze kleur bezig en ga de andere die ik verkocht heb ook weer maken en dan kies ik welke van de twee kleurstellingen ik voor mezelf hou,want vind dit een onwijs mooi patroon voor de Fenna...hier zie je mijn versie van die verkocht is http://mijneigenplekkie.blogspot.nl/2013/09/fenna-againmaar-dan-nu-in-een-granny.html Leuk om te zien al hoe die in deze kleuren wordt...al maak ik de vierkantjes wel wat kleiner en meer randen aan de zijkant...ik ben bang dat ik straks niet eens kan kiezen tussen beiden kleurenstellingen...Hoe heb jij overigens de vierkantjes aan elkaar gehaakt zonder zo'n naad te krijgen,of heb je dat gelijk gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi en vrolijk, veel plezier ermee!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet eruit als een heerlijke col om in weg te kruipen, ideaal voor de herfstige en winterse dagen die gaan komen.

    Fijn weekend!

    XxRosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. die is echt heel mooi,daar zul je nog veel plezier van hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij is echt mooi geworden Vera! Ik heb die Fenna wol dus ook liggen (wie niet...hahaha), maar nog steeds niet besloten wat ik er van wil maken, dit is wel een héle leuke en met al die kleurtjes past het overal bij! Fijn week-end! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zal ook nog eens langs de wibra moeten, hopelijk is niet alles in België uitverkocht! LOL
    Dank je wel voor je komst op de link your stuff van ikblogjijblogt, kom maandag gerust weer langs om één of meerdere creaties te komen linken ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen